Bruk av Kunnskapsmodellen «barnets behov i sentrum» i vurdering av behov for ekstern bistand

Logg inn for å fjerne annonser

« Back to Glossary Index

I en del tilfeller krever sakens profil, kompleksitet eller alvorlighetsgrad at ekstern bistand, som senter for foreldre og barn, sakkyndig kompetanse eller annen ekstern bistand med særskilt kompetanse, innhentes for å gjennomføre observasjoner eller utredninger av forsvarlig kvalitet. Det er nyttig å bruke Kunnskapsmodellen «Barnets behov i sentrum» i refleksjoner over hva barnevernstjenesten trenger å vite mer om, og hvorvidt det er nødvendig med sakkyndig eller annen ekstern bistand for å få nødvendig innsikt.

  • Hvilken form for ekstern bistand og særskilt kompetanse er det behov for?
  • Hva kan sakkyndig eller annen ekstern bistand bidra med?
  • Hva er formålet med denne bistanden, og på hvilken måte kan den eksterne bistanden bidra til økt kunnskap om barnets situasjon og behov?
« Tilbake til begrepslisten
Annonse

Logg inn for å fjerne annonser