Utforming av plan for hjelpetiltak
Logg inn for å fjerne annonser
Følgende spørsmål kan bidra til refleksjoner om utforming av plan for hjelpetiltak, og bør ta utgangspunkt i Kunnskapsmodellen «Barnets behov i sentrum»:
- Hvordan kan det sikres en sammenheng mellom målene og beskrivelsene av barnets situasjon?
- Hvordan kan målene utformes slik at de retter oppmerksomheten mot barnets behov?
- Hvordan inkluderes barnas og foreldrenes ønsker og prioriteringer?
- På hvilken måte har barnet vært involvert i å utforme planen?
- På hvilken måte har foreldrene vært involvert i å utforme planen?
- Er målene i planen konkrete og målbare?
- Er det mulig å nå målene innenfor den tiden man ønsker?
- Er målene realistiske ut fra tilgjengelige ressurser?
- Er språket og formuleringene i målene gjenkjennelig for barn og foreldre?
- Gir planen en beskrivelse av rammene for og innholdet i evalueringen?
- Gir planen en beskrivelse av innhold for og gjennomføring av samarbeid med andre instanser?
