Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet blir ofte avvist/holdt utenfor av de andre barna i barnehagen3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet har en god relasjon til de andre barna i barnehagen (føler seg akseptert av de andre barna)3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet er ikke kontrollerende eller dominerende i lek med andre barn i barnehagen3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet lytter til de andre barnas ideer og forslag til leken i barnehagen, og kan forhandle om oppståtte konfliktsituasjoner3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet kan ta initiativ til en lek i barnehagen, og kan konsentrere seg om å leke i minst 10 minutter3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet mestrer å samarbeide med andre barn i barnehagen, når de leker sammen3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet leker på et aldersadekvat nivå under lek i barnehagen3-5 år
Barnehage og skole, Barnets utviklingBarnet henvender seg til en voksen i barnehagen når det trenger hjelp3-5 år