Utforming av plan for hjelpetiltak

Logg inn for å fjerne annonser

« Back to Glossary Index

Følgende spørsmål kan bidra til refleksjoner om utforming av plan for hjelpetiltak, og bør ta utgangspunkt i Kunnskapsmodellen «Barnets behov i sentrum»: 

  • Hvordan kan det sikres en sammenheng mellom målene og beskrivelsene av barnets situasjon? 
  • Hvordan kan målene utformes slik at de retter oppmerksomheten mot barnets behov? 
  • Hvordan inkluderes barnas og foreldrenes ønsker og prioriteringer? 
  • På hvilken måte har barnet vært involvert i å utforme planen? 
  • På hvilken måte har foreldrene vært involvert i å utforme planen? 
  • Er målene i planen konkrete og målbare? 
  • Er det mulig å nå målene innenfor den tiden man ønsker? 
  • Er målene realistiske ut fra tilgjengelige ressurser? 
  • Er språket og formuleringene i målene gjenkjennelig for barn og foreldre? 
  • Gir planen en beskrivelse av rammene for og innholdet i evalueringen? 
  • Gir planen en beskrivelse av innhold for og gjennomføring av samarbeid med andre instanser?
« Tilbake til begrepslisten
Annonse

Logg inn for å fjerne annonser